Nu är jag igång med träningen inför midnattsloppet som jag tänker springa i år igen. Förra året så kändes det bra att vara med och jag var inte så noga med det där med sluttid, men i år så har jag faktiskt satt upp ett mål på 47 minuter. Jag ligger inte så långt ifrån det, men det är ändå så att jag måste träna nu för att lyckas. Om jag bara håller mig frisk och kan springa regelbundet så räknar jag med att sätta tiden.

Just nu så kör jag mest inomhuslöpning på löpbandet hemma och på gymmet. Men jag vet att jag även måste ta mig ut och springa på ojämnt underlag för att det ska ge något. Det är ju inte samma sak att springa på det mjuka löpbandet som att ge sig ut på kobbelstenar och på trottoarer. Lasse är bra på att inspirera och har lovat att hänga på då vi åker ut till landet där det finns en mindre slinga att springa på.

Jag ska även se över utrustningen. Jag har skaffat bekvämare hörlurar som inte hoppar ur öronen hela tiden för jag tycker att det är för svårt att springa utan musik. Jag har också beställt nya löparskor för att få ett bättre stöd. Ungarna har börjat snacka om att de vill vara med i Unga Midnattsloppet då de också vill ha nya skor men jag tror att det får vänta. Jag är inte säker på att de kommer att tycka att det är så kul, och dessutom så känns det lite som att det här faktiskt är min grej och inte ett familjeevent även om de givetvis kommer att heja på mig så att jag grejar 47 minuter.