Ni vet ju att jag har varit duktig med maten den här sommaren då jag har satsat på nya maträtter och ingredienser som inte bara tillför kroppen viktig näring utan också är med och bidrar till bättre förbränning av fett. Om jag skulle välja en sport för att gå ner i vikt så skulle det utan tvivel bli löpning. Men för att få till lyckad fettförbränning med löpning så måste man springa regelbundet och jag vet att det här inte alltid är så lätt då man gärna kommer på annat som man behöver göra istället för att ge sig ut i spåret. För mig så är Midnattsloppet en morot och något som gör att jag fortsätter att springa regelbundet, detta även under sommaren då hängmattan drar som en magnet.

2 kg på en sommar!

Jag har gått ner 2 kg denna sommar och det var faktiskt nödvändigt. Jag vet att jag inte har stora problem med övervikt men det har trots allt blivit så att jag har lagt mig på en viktnivå som inte är bra för mig och jag behövde komma igång med bättre fettförbränning för att dra ner några kilo och må bättre. Jag vill nu slå mitt Midnattslopp-rekord på 48 minuter och har därför sprungit 3 gånger i veckan och det här var allt som krävdes för att kilona skulle rinna av. Nu när Midnattsloppet närmar sig så tror jag att jag har en god chans att ta nytt rekord och det känns faktiskt att jag är lite lättare än tidigare. Tänk på saken, jag har två mjölkpaket mindre att bära på och det är klart att det här gör skillnad.

Löpning är kanon och något som i stort sett alla kan syssla med. Kombinerat med hälsosam mat så är det här den typ av fettförbränning som man ser väldigt snabba resultat av. Förutom att jag nu är två pannor lättare så upplever jag också att jag orkar mer och det är något som hela familjen uppskattar. Man kan verkligen tala om förbränning av fett som är lyckad på så många olika vis så jag tänker fortsätta med löpningen när hösten kommer.